domingo, 2 de junio de 2013

EL VINCLE INFANTIL AMB UN PELUIX

EL VINCLE INFANTIL AMB UN PELUIX

En moltes ocasions durant l'etapa infantil alguns infants senten predilecció per un joguet o peluix en concret davant de tota la resta que tenen al seu abast. S'escull i es tria d'entre una gran varietat extreient l'escollit. En certs moments només tenint cert objecte en els braços aporta tranquilitat, calma i seguretat. El sentiment de protecció és molt gran. Per un adult pot ser ridícul, però per un infant és indispensable tenir allò que vol.

L'educador/a, pares o familiars propers quasi sempre quan veuen a l'infant nerviós, trist, plorant o en qualsavol altre estat que no sigui estable li ensenyen i donen el seu objecte preferit amb l'objectiu d'extreure un somriure i tonrar de nou a la normalitat. Hi ha persones que quan són adultes encara tenen a la seva lleixa aquell peluix o joguet que els hi agradava tant de petits. Serveix pel record, per endinsar-se en un món de nostalgia i records.

A mi personalment m'han agradat molt els peluixos des de petit. Haig de reconèixer que tenia predilecció per un, la meva foca blanca. Era gran, de quasi un metre segurament, preciosa. Va ser un regal que em van fer els meus oncles de Vitoria quan vaig estar visitant-los allà, jo no deuria tenir més de 5 anys. Va estar molts d'anys sobre el meu llit i me l'enduia durant les vacances amb mi. Tenia un fort vincle afectiu. Actualement no la tinc ja que un dels meus gossos la va agafar li va treure els ulls i la va destrossar. Això farà al voltant d'entre cinc o sis anys endarrera. En el seu moment em vaig posar molt trist ja que la volia conservar per sempre.

Infant trist amb el seu peluix preferit, un gat roig

QUINTÍN

No hay comentarios:

Publicar un comentario